Tri dni endura s RMoto Academy: zážitok, ktorý zanechá stopu

Tri dni endura s RMoto Academy: zážitok, ktorý zanechá stopu

Enduro má vea podôb – niekto si pod tm predstaví strmé vjazdy a skaly veké ako chladniky, inzasa jemné lesné traily, ktoré sa vinú krajom ako rozprávka. Poas trojdového vjazdu s RMoto Academy sme si uili z kadého trochu. V nádhernej prírode, aleko od runej civilizácie, sme vytvorili priestor, kde si kadmohol oddchnuod “svojho beného sveta”, zlepisvoje jazdecké schopnosti a zainieo vnimoné. Jazdilo sa legálne, po riadne povolench trasách, v dobrej spolonosti a s dôrazom na bezpenosa kvalitu vuby.

Zázemie nám poskytla odahlá horská chata v Gelnici, bez mobilného signálu, len s hukotom lesa a tlmenm rachotom motoriek. Práve to prostredie – tiché, autentické, bez ruivch elementov – vytvorilo ideálne podmienky na sústredenie a skutoné preitie prítomného okamihu. iadne povinnosti, len enduro, les, ohea udia, ktorí milujú to isté.

Vjazdy boli premyslene vystavané tak, aby si kadnaiel svoje tempo. V skupine sa stretli jazdci rôznych úrovní – od rekreanch apo tch, o majú nieo najazdené – a preto sme kadúsek prispôsobovali. Individuálny prístup bol kov. Niekedy sa lo svinejie, inokedy sme sa zastavili, vysvetlili techniku prejazdu, vyskúali si nové zrunosti a posunuli sa o krok alej. Poasie hralo svoju vlastnú hru – od slnka cez dážď apo ideálne „plastelínové“ podmienky s vbornou prinavosou – a ukázalo nám, e aj mokro a blato vedia byvbornmi uitemi.

Záitky vak neostali len pri jazdení. Obedovali sme v miestnej retaurácii u priatea Pea, ktornás privítal aj napriek tomu, e sme vkroili v enduro imách mokrí a od blata. Poobede sme pokraovali v jazdení a veer nás akala horúca kaa, pohár vína a vhad na kopce. Presne tie momenty, kedy sa vetko spomalí a lovek len vníma, ako dobre sa cíti.

Osobitnm záitkom bola testovacia jazda na elektrickej motorke Stark Varg MX (80HP), ktorú nám zapoiala spolonosMotoDM z Povaskej Bystrice – oficiálny distribútor tejto védskej znaky s vrobou vo panielsku. Motorku si mohli vyskúanielen nai intruktori, ale aj klienti – v náronom teréne, v bezpenom a kontrolovanom prostredí. S vkonom 80 koní, krútiacim momentom 938 Nm na zadnom kolese a hmotnosou len 118 kg ponúka táto motorka úplne novjazdeckzáitok. Je to technicky prepracovanstroj so pikovmi komponentmi ako KYB podvozok, brzdy Brembo so zadnm brzdovm kotúom od Galfer.

V praxi nás prekvapilo najmä plynulé dávkovanie vkonu bez oneskorenia, prepínatené jazdné reimy aj poas jazdy a fakt, e Stark sa dá nastavipre kadú úrovejazdca – od divokého reimu 125ccm 2-takt apo brutálntank 500 4-takt. Navye, vaka monosti obmedzivkon, je vhodnaj pre driteov vodiáku A2. Samozrejme, má aj svoje „ale“ – chba mu napríklad stojan, o je v lese mierne obmedzujúce (dá sa vak dokúpiako náhradndiel, ktorenduro verzia obsahuje v sérii). Vdrbatérie sa líi poda intenzity – pri plnom vkone vydrí zhruba hodinu a dvadsaminút, v miernejom tempe sme zvládli jazdipribline eshodín. Pre väčšinu hobby jazdcov úplne postaujúce.

Za tie tri dni sme si odniesli viac nelen zablatené veci. Bola to kola, vzva, zábava a oddych v jednom. Miesto, kde sa stretli správni udia a kde jazdenie dostalo novrozmer. Vjazdy ako tento nie sú len o technike. Sú o spomalení z kadodenného zhonu, o radosti z pohybu, o záitkoch, ktoré zostanú hlboko v pamäti. A presne také chceme organizova. Znovu a znovu.